zaterdag 18 februari 2012

1 portfolio down, 5 to go

17 februari, portfolio 1 in de brievenbus van studiecoach Joan gepropt. Wat een prettig gevoel, de afgelopen 2 weken was het in mijn hoofd zoals het op die scheurkalender staat:
Ik kan niet over iets denken zolang ik nog aan zoveel moet denken.                          
De vakantie komt als geroepen, gisteravond spontaan bij mijn oudste zus langsgegaan, vanmiddag opstap met mijn lieve ex-ROCMN collega's etc etc. Dingen doen die even geen aandacht hebben gehad.
En toch ook aan de slag met de master, ik heb net een tweet geplaatst met de vraag:

Ik ben benieuwd naar het respons, binnen 5 minuten hebben in ieder geval, drie mensen een retweet geplaatst Lenie, Joan en Lia bedankt! Nu nog tweeple outside the master.....
Twitter heeft voor mij haar dienst bewezen, ik volg een paar bekende namen in het social media circuit en de oogst is enorm. Heel veel tweets sluis ik door naar mijn gmail-account echter ik heb te weinig tijd om alles te lezen.
Middels tweets kom ik op het spoor van congressen symposia etc. Ik ben wel geabonneerd op e-nieuwsbrieven waar deze aankondigingen ook in staan echter een tweet bereikt mij veel sneller en leest makkelijker.
Zo heb ik afgelopen woensdag het seminar: Innovatie door Inspiratie bezocht.
Aldaar verschillende presentaties van innovatieprojecten binnen onderwijs gezien, projecten die met subsidie van het SURFnet/Kennisnet Innovatieprogramma, gedraaid hebben of nog draaien.
Wat gebeuren er toch leuke dingen in onderwijsland, wat een inspirerende mensen. Want dat is duidelijk een innovatie valt of staat met een persoon die er helemaal voor wilt gaan. Okay geld helpt en het viel mij op dat het ook veel mannen zijn die met name actief zijn op het technische gebied. Twee zaken die missen in het zorg-onderwijs!!
Ik heb toepassingen gezien van 4K, nieuwsgierig? Kijk op http://www.innovatieregeling.nl/4k/.
Synchroon coachen, stagebegeleiding met de Ipad, een stageboek-app voor op de Ipad etc etc.
Het seminar ving aan met een andere kant van het internet. Mensen van het Ratneau Instituut vertelden over het project:
Voorgeprogrammeerd.

Klikken is kiezen op internet. Dat kan handig zijn, maar soms word je tot iets verleid waar je niet om heb gevraagd. Zij geven aan dat wanneer je actief bent op het internet dan kies je ervoor om voor je te laten kiezen. Staat er op Facebook dat je een vrijgezel bent dan poppen de dating-sites op. En nog sterker, een fake-facebook pagina met een fake-persoon had binnen enkele dagen, 20 vrienden!!
Interessant, s'avonds aan tafel hier over verteld, de oudste zoon vond het maar een belachelijk project.......'Mam je kan altijd kiezen het weg te klikken, het is gewoon een manier van reclame maken. Wie verzint hier nu een project omheen??'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten