zondag 4 september 2011

Riga een week later

Het is vandaag 4 september en ik ben een week terug uit Riga, de hoofdstad van Letland. In Riga heeft de start plaatsgevonden van de Master Leren en Innoveren van de STOAS Hogeschool. Waarom in Riga? In Riga werd dit jaar het 37th ATEE congres georganiseerd. Een congres voor het onderwijs waar sprekers hun onderzoeksresultaten konden delen met alle aanwezigen. Het is een internationale congres dus ik heb sessies meegemaakt van Spanjaarden, Finnen, Schotten, Ieren, Turken, Zweden en een Canadese hoogleraar.
Daarnaast stond de week in het teken van kennismaken met de inhoud van de Master, kennismaken met studiegenoten, kennismaken met docenten en lector Frank de Jong en kennismaking met een aantal tweede jaars studenten. Het is een inspirende week geweest, niet alleen kwa inhoud maar zeker ook vanwege het sociale aspect. Ik had mij vooraf niet kunnen bedenken dat ik met 24 onbekende mensen zo'n leuke 5 dagen zou hebben. Het is duidelijk; we hebben een gemeenschappelijk doel: leren en innoveren. Maar we hebben ook een onuitgesproken doel; er een leuke tijd van te maken met elkaar. En ja het weer werkte natuurlijk mee, het was zonnig en er is geen druppel regen gevallen. En Riga is een leuke stad waar je door prachtige straten kan slenteren, lekker kan eten op een van de vele terassen en van veel livemuziek kan genieten.
Deze Rigaweek heeft mij wakkergeschud, mij gevoed, mij gedrogeerd, mij geinspireerd en mij geleerd dat ik een studie voor mij zelf ga doen met anderen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten