zaterdag 17 september 2011

Praise Prezi

Van de week heb ik een les met behulp van een Prezi vormgegeven en in de lesgroep gebruikt.
Bij het maken van deze 1e Prezi stuitte ik op problemen. Ik ben maar gewoon begonnen en het resultaat is aardig maar ik dacht laat ik kijken of er ook een Prezi for Dummies is (ik heb voor mijn verjaardag van mijn zoon; Professional Blogging for Dummies gekregen!).
Na een korte zoektocht kwam ik uit bij het boek van Hedwyg van Groenendaal; 'Presenteren met Prezi', mei 2011. En alsof ik niet genoeg te lezen heb de laatste tijd, heb ik dit boek aangeschaft. Wat is Prezi een handige tool om te gebruiken! Ze noemen het de PPT-killer en ja daar is wat voor te zeggen. Een PPT is een te plat en te weinig interactief middel om kennis aan de man te brengen. In mijn les over communicatie, waarbij ik de Prezi heb gebruikt, heb ik 3 youtube filmpjes geplaatst waarbij het onderwerp communicatie op humoristische wijze is neergezet. Zelf lag ik in een deuk om het filmpje van Peter Sellers met als titel: Does your dog bite?

De studenten echter snapte er niks van en vonden het geen leuk filmpje..........! Zozie je maar, denk je een leuke Prezi te maken met grappige filmpjes, sluit het niet aan bij de doelgroep (hoe oud ben ik afgelopen zondag geworden?). Toch weerhoudt het mij er niet van door te gaan met het maken van Prezi's en door het lezen van het boek van van Groenendaal kan ik beter beslagen ten ijs komen.
Zelf ook aan de slag, je kunt je gratis aanmelden als docent bij Prezi.com. Mijn eerste Prezi kan ik je toesturen, wil je dat ......laat het mij weten.
 
logo van Prezi.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten